ChristenUnie motie voor behoud ontmoetingspunt Waarde aangenomen

Waarde 14_IMG_1995woensdag 08 juli 2020 09:29

ChristenUnie raadslid Andries Jumelet kreeg, dinsdagavond 7 juli, ondersteuning van alle partijen in de gemeenteraad van Reimerswaal, voor zijn motie om het supermarktje in Waarde en daarmee een waardevol ontmoetingspunt in het dorp Waarde te behouden.

Boodschappen doen op het dorp, per 1 augustus is dat verleden tijd in Waarde. De winkel was simpelweg niet rendabel te runnen door hoge huur- en energiekosten. Behalve dat de 1400 inwoners de laatste winkel voor dagelijkse benodigdheden verliezen, valt ook een sociale functie weg. In de winkel werd vaak een praatje gemaakt met klanten. Bovendien zorgde de familie Krijger dat tijdens de openingstijden ook dorpshuis MeerWaarde (waar ook een mini-bibliotheek en een permanente expositie gevestigd is) toegankelijk was.

De dorpsraad noemt het vertrek van de winkel mede vanwege het sociale aspect ‘een groot verlies’.

Dankzij de ChristenUnie motie zal het college van B&W binnen 2 weken komen met alternatieve manieren om de winkel en daarmee de sociale functie voor Waarde te behouden. De ChristenUnie motie werd ondersteund daar alle andere partijen.

De PZC meldde ook de op handen zijnde sluiting van de winkel: https://www.pzc.nl/bevelanden/supermarktje-in-waarde-wist-in-vijf-jaar-omzet-te-verdubbelen-maar-moet-toch-sluiten-het-is-dubbel-wrang~a702c2ab/