ChristenUnie toont eigen 'Ontwikkelperspectief Krabbendijke'

20210112_233658 ruwe schets ChristenUnie ontwikkelvisie Krabbendijke.jpgdinsdag 12 januari 2021 23:31

De gemeenteraad besprak dinsdagavond 12 januari vijf scenario's hoe Krabbendijke zich de komende tientallen jaren zou kunnen ontwikkelen. Het college van B&W stelt voor om ruim 2,5 miljoen euro te investeren in het verplaatsen van de sportverenigingen (voetbal, tennis en ijs- en skeeler vereniging) naar de gronden naast de nieuw te ontwikkelen wijk Rozeboom IV.
De verenigingen willen echter graag op de huidige lokatie blijven en hebben door ook goede argumenten voor. Met dat in het achterhoofd heeft ChristenUnie een alternatieve ontwikkelingsvisie voorgesteld.
Wethouder Kees Verburg, wil hier vooralsnog zijn ambtenaren niet naar laten kijken.......

Het ChristenUnie plan voldoet echter aan alle eisen, die de gemeente zelf stelt en het levert naar verwachting een positieve exploitatie van 0,5 tot 1 miljoen euro, terwijl het plan van de gemeente 2,5 miljoen euro gaat kosten.

Het ChristenUnie plan heeft al deze voordelen doordat zij een extra perceel grond van 8.370 m2 bij het plan betrekt. Dit is het perceel waar momenteel de parkeerplaats voor vrachtwagens en het volkstuinencomplex zich bevindt. Door die uit te plaatsen naar de gronden naast Rozeboom IV komt ook deze ruimte beschikbaar om meegenomen te worden bij de (her)ontwikkeling van het voormalige veilingterrein.

In de gemeentelijke stukken wordt als kernvraag opgeworpen: “Wat is het beste voor Krabbendijke?”. Ons inziens is dat met afstand het ChristenUnie plan!!

Hierboven vindt u een schets van het ChristenUnie plan en we stellen alles in het werk om dit toch onder de aandacht van de wethouder en de ambtenaren te brengen. Een plan wat aan alle eisen voldoen, dat geld oplevert in plaats van dat het geld kost daar moet toch serieus naar gekeken worden in deze crisistijd!!

Naschrift:

Ondertussen heeft er een ambtelijke evaluatie van het alternatieve ChristenUnie plan plaatsgevonden. Door de tijdsdruk waaronder de evaluatie tot stand is gekomen twijfelt de ChristenUnie fractie aan de kwaliteit van de evaluatie. Een financiele doorrekening die ook onderdeel van de evaluatie zou uitmaken ontbreekt bijvoorbeeld.

ChristenUnie heeft daarom zelf ook een evaluatie van het alternatieve ChristenUnie plan verstrekt. Deze evaluatie is ter her-beoordeling aan B&W aangeboden.

Beide documenten vindt u als bijlage bij dit bericht.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Ambtelijke beoordeling Masterplan Krabbendijke ChristenUnie variant 3+ 21-01-2021.pdf540,4 kBapplication/pdfdownload
Evaluatie ChristenUnie alternatief Ontwikkelingsperspectief Krabbendijke 2020-2040 HB 22-01-2021.pd616,0 kBapplication/pdfdownload