Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs Reimerswaal 2019 leidend bij nieuwbouw van scholen in Reimerswaal

gemeentehuis Reimerswaal_IMG_1949donderdag 05 september 2019 21:32

Met de 'opinieraad' van 3 september 2019 is het vergaderseizoen van de gemeenteraad van Reimerswaal weer begonnen, wij praten u bij!

Door vragen van de ChristenUnie fractie kreeg wethouder C. Verburg meermaals de gelegenheid om de ‘Verordening voorzieningen huisvesting onderwijs Reimerswaal 2019’ in het zonnetje te zetten. Het is een goede zaak dat er specifieke afspraken gemaakt zijn over de regels die gelden bij nieuwbouw van scholen. Alle schoolbesturen met nieuwbouwplannen worden dan op dezelfde manier behandeld.

Ook discussieerde de gemeenteraad over een mogelijke ontheffing van de voorgeschreven bouwhoogte op industrieterrein De Poort in Rilland. Er lijkt een raadsmeerderheid van Leefbaar Reimerswaal, ChristenUnie, VVD en PvdA te zijn om hier serieus naar te kijken. De PZC berichtte hier ook over: https://www.pzc.nl/bevelanden/mogen-bedrijven-op-de-poort-de-hoogte-in-raad-reimerswaal-verdeeld~a02b7641/

Andries Jumelet stelde bij het punt rondvraag nog een vraag betreffende de vertraging bij de besluitvorming over de nieuwe ontsluiting van Yerseke/Zanddijk. De wethouder bevestigde de vertraging, maar had verder geen aanvullende informatie. https://www.reimerswaal.nl/home/raadsagendas_42905/agendapunt/mededelingen-en-rondvraag_22171.html

U kunt de hele raadsvergadering terugluisteren via de website van de gemeente: https://channel.royalcast.com/gemreimerswaal/#!/gemreimerswaal/20190903_1