B&W probeert uitstekend ChristenUnie alternatief van zich af te schrijven

ChristenUnie Reimerswaal logozaterdag 23 januari 2021 21:10

Er is ondertussen een ambtelijke evaluatie verschenen van het alternatieve ChristenUnie plan voor een Ontwikkelperspectief voor de kern Krabbendijke.

ChristenUnie kiest voor een alternatieve invulling van het voormalige veilingterrein, wat naar verwachting een positieve exploitatie op gaat leveren van ruim 1 miljoen euro. Dit steekt schril af tegen de ongeveer 3 miljoen euro aan kosten die B&W wil spenderen aan 'hun' scenario voor de ontwikkeling van Krabbendijke.

Door de tijdsdruk waaronder de ambtelijke evaluatie tot stand is gekomen twijfelt de ChristenUnie fractie aan de kwaliteit van de evaluatie. Een financiele doorrekening die ook onderdeel van de evaluatie zou uitmaken ontbreekt bijvoorbeeld.

ChristenUnie heeft daarom zelf ook een evaluatie van het alternatieve ChristenUnie plan verstrekt. Deze evaluatie is ter her-beoordeling aan B&W aangeboden.

Beide documenten vindt u als bijlage bij dit bericht.

TitelBestandsgrootteMIME-type
Ambtelijke beoordeling Masterplan Krabbendijke ChristenUnie variant 3+ 21-01-2021.pdf540,4 kBapplication/pdfdownload
Evaluatie ChristenUnie alternatief Ontwikkelingsperspectief Krabbendijke 2020-2040 HB 22-01-2021.pd616,0 kBapplication/pdfdownload