ChristenUnie publiceert verkiezingsprogramma ‘in gewone taal’

GR2022 voorkant verkiezingsprogramma in gewone taal.jpgvrijdag 14 januari 2022 09:48

Nadat de leden van de ChristenUnie op de algemene ledenvergadering van 25 november 2021 het concept verkiezingsprogramma besproken hadden, is er vervolgens gewerkt aan het afronden van het verkiezingsprogramma en het maken van een versie ‘in gewone taal’.

Die versie ‘in gewone taal’ is ondertussen beschikbaar op de website van de ChristenUnie: https://reimerswaal.christenunie.nl/verkiezingsprogramma

Huib Bouwman, lijsttrekker van ChristenUnie legt het belang van het verkiezingsprogramma ‘in gewone taal’ uit: “ChristenUnie pleit voor een dienstbare overheid, wat alweer een moeilijke term is, maar het betekent onder andere dat inwoners merken dat ze serieus genomen  en geholpen worden door een snelle reactie van de gemeente via balie, telefoon en internet. De gemeente moet ook communiceren in eenvoudige taal en moet geen ingewikkelde formulieren gebruiken. De gemeentelijke website moet gebruiksvriendelijk zijn, in eenvoudige taal opgesteld en overzichtelijk.
ChristenUnie wil zelf ook aan deze wensen voldoen en heeft daarom naast het gewone verkiezingsprogramma een versie gemaakt die voor iedereen te begrijpen is. Het stuk is half zo lang en in duidelijke, gewone taal opgeschreven.”

De uitslag van de gemeenteraadsverkiezingen 2018 bewees het: De ChristenUnie groeit! We hopen met ons verkiezingsprogramma en met name de versie ‘in gewone taal’, ook mensen te motiveren te gaan stemmen die zich niet zo nauw bij de politiek betrokken voelen. De politiek heeft namelijk invloed op ons allemaal en als stemmer heb je 1 keer in de 4 jaar ook invloed door je stem aan de politieke partij van je voorkeur te geven.